Одним із видів діяльності з трудового навчання є проведення в школі предметних тижнів. За традицією, Тиждень трудового навчання щорічно проводиться в цікавій і доступній формі для учнів різних класів і вікових груп. Проведення такого заходу викликає в учнів велику цікавість тому, що знайомить їх більш детально із сучасною технікою, виробництвом та технічними досягненнями в різних галузях: сільському господарстві, промисловості, збройних силах та ін. Також це дає можливість кожному бажаючому учневі випробувати себе в різних етапах тижня, познайомитися більш детально зі спеціальною літературою, фото- і відео матеріалами, представити і презентувати свої вироби на виставках, зробити будь-яку корисну справу та ін.
Для координації дій створюється педагогічна група з учителів по проведенню Тижня трудового навчання, члени якого заздалегідь ведуть роз’яснювальну роботу про умови конкурсів та змагань, порядок підведення підсумків і виявлення переможців. План проведення тижня детально розробляється, обговорюється та затверджується директором школи і може мати такий вигляд:
День перший - інформаційний
Девіз: “Пізнання починається зі здивування” (Арістотель)
1. Бесіди по класах.
2. Виставки моделей, виробів, фотографій про трудову діяльність школярів.
День другий - творчий
Девіз: “Землю прикрашає сонце, а людину – праця”
1. Виставки творчих робіт.
2. Зустріч з людьми різних професій.
День третій – навчально - пошуковий
Девіз: “Знання складаються з дрібних крихт щоденного досвіду”
(Д. Писарєв)
1. Нетрадиційні уроки в школі.
День четвертий – ігровий
Девіз: “Гра - це та чарівна паличка, яка навіть нудне заняття вмить перетворює на цікаве і захоплююче”
1. Ігри.
2. Усні журнали, конкурси, вікторини, турніри, змагання.
День п’ятий – святковий
Девіз: “Хто перший у праці, тому слава скрізь”
1. Свято праці і бережливості.
2. Підсумки тижня.
Наведений вище план предметного тижня з трудового навчання показує, що під час його проведення, в числі інших заходів, приділяється увага і усним журналам, конкурсам, турнірам, вікторинам, змаганням. Практично встановлено, що найбільший успіх від їх проведення приходить тоді, коли учні самі беруть активну участь у їх підготовці і проведенні.
Тематика усних журналів підбирається дуже прискіпливо і різносторонньо, зв’язується з працею взагалі, з життям села, інтересами учнів, технікою, науковими досягненнями. Штаб визначає основну мету усного журналу і у відповідності до неї планує зміст і об’єм його сторінок, які готують самі учні. Вони працюють із спеціально підібраною літературою, готують необхідну наочність за допомогою сучасної комп’ютерної техніки, яка є до їхніх послуг у комп’ютерному класі.
Слід відмітити, що перераховані та інші заходи з трудового навчання та виховання є традиційними в нашій школі. Вони дають можливість прогнозовано впливати на здобуття учнями знань, на знайомство з майбутньою професією, готують їх до самостійного життя, виховують почуття гордості, самоповаги, впевненості у своїх можливостях, відчуття того, що ти багато чого вмієш, знаєш і можеш! |