Тиждень психології організовано навчити дітей працювати в команді, дати змогу учням набути новий для них соціальний досвід, усвідомити власні особливості спілкування та взаємодії, сприяти розвитку взаєморозуміння та емпатії під час спілкування з іншими учасниками групи, розкрити свої внутрішні здібності, повірити в себе та навчитись самомотивації.
Метою проведення тижня психології є оптимізація освітнього процесу, покращення взаємовідносин між всіма учасниками навчального закладу та психологічного клімату в класних колективах, збагачення знань учнів про внутрішній світ власної особистості та особистості інших людей, формування прагнення учнів до самопізнання, розкриття творчого потенціалу, створення позитивного емоційного настрою, пропаганда навичок конструктивного спілкування, здорового способу життя та розвитку життєвої компетентності учнів.
Кожен день був присвячений конкретній тематиці, проходив під особливим девізом та відрізнявся індивідуальною програмою, розробленою практичним психологом Ковач А.А.
День 1. (Понеділок)
Акція «ДЕРЕВО БАЖАНЬ»
Девіз дня «Бажання – тисяча можливостей. Небажання – тисяча причин.»
У акції приймали участь як учні 5-х – 11-х класів, так і всі бажаючі вчителі. Дитячі бажання бувають різними: хтось бажав собі здати успішно ЗНО; хтось здоров’я, щастя, щоб в житті не було ковіду.
Метою проведення даної акції було донести дітям: «Якщо по-справжньому чогось забажати, то мрія обов’язково здійсниться».
День 2. (Вівторок)
Акція «АФОРИЗМ МОГО ЖИТТЯ…»
Девіз дня «Життєве кредо, яке характеризує світогляд»
Дана акція посвячена педагогічному персоналу навчального закладу, щоб кожен вчитель мав змогу за допомогою короткого афоризму описати свій світогляд. протягом дня вони повинні були написати цитату, яка супроводжує їх все їх життя.
Уміння вчити – це мистецтво, важливий показник педагогічної майстерності – це пошук нових шляхів підходу до дітей, уміння впливати на них.
Мета акції – допомогти вчителю зрозуміти як саме йому вміло поєднати свої найкращі професійні навички та нестримне бажання кожної дитини знайти своє місце в світі.
День 3. (Середа)
Акція «Лист психологу»
Девіз дня «Допоможи не нашкодивши»
Досить часто людина, переживаючи якісь важливі, іноді травмуючі події, замикається в собі, стає більш роздратованою, невпевненою та вразливою. На жаль, психологічна культура в нашому суспільстві не розвинута так, як наприклад на Заході, а допомога потрібна. В цьому випадку одним із ефективних інструментів психологічної самодопомоги є листи.
В письмовій формі людині інколи легше зрозуміти та висловити значущі думки і почуття. Прописуючи їх та обставини, які їх викликали, людина займається самопізнанням, написане стає більш зрозумілим і не таким загрозливим. Листи здатні поглинати страх перед сильним відчуттям і неприпустимими думками. Написання та аналіз листів дають змогу також переоцінити те, що відбувається, поглянути на подію з іншої сторони, більш об’єктивно. І сама форма роботи з листами дає багатьом людям необхідне почуття безпеки і, найголовніше, така робота не викликає внутрішнього опору.
В акції приймали участь учні 5-х – 11-х класів, оскільки в такому віці діти вже здатні самостійно сформулювати власну думку та описати свої переживання в письмовому вигляді.
День 4. (Четвер)
Елементи тренінгових занять на тему «Що таке щастя?»
Девіз дня «Що таке щастя. Як його досягти?»
Мабуть немає такої людини серед нас, яка б не хотіла бути щасливою. Не дарма існує поговірка: «Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий.»
Щастя – це стан цілковитого задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; успіх, удача. Саме тому й найзагальніші рекомендації як жити, щоб досягти щастя, є дуже умовними. Але без сумніву можна стверджувати, що успіх дитини у навчанні цілковито залежить від внутрішнього стану самої дитини та наскільки вона сильно бажає досягати своє мети присвятивши себе пізнанню навколишнього світу.
Цей тренінг був направлений на учнів 1-х та 2-х класів. Його метою було допомогти дітям зрозуміти, що без власних зусиль вони не зможуть досягти ні успіхів, ні задоволення та щастя. Щоб кожна дитина розуміла, що можна все життя чекати хвилини, коли доля подарує йому щастя, а можна зосередити всі зусилля на досягненні якоїсь мети і досягти її.
Діти розповідали, що відчувають себе щасливими тоді, коли рідні біля них, коли всі здорові, усією сім’єю роблять спільну справу.
День 5. (П’ятниця)
Інтерактивна гра «Слідопит» та акція «Мудрі побажання»
Девіз дня «Мозок – не машина, що працює безперебійно»
Інформативно-комунікативні технології розвивають в дітях уміння орієнтуватися в інформаційних потоках, вчать працювати з інформацією, запам’ятовувати її та залишатись зосередженим, дитина перестає бути пасивним об’єктом навчання і стає активним учасником «педагогічного процесу». Що сприяє усвідомленому засвоєнню знань.
Гра для учнів 3-х та 4-х класів. Суть гри полягає в тому, що учні за короткий час повинні були знайти відповідь на питання, після цього конкурсу дітей чекала нагорода.
А для вчителів та учнів 9-11 класів проводилась акція «Мудрі побажання», учні витягували афоризми відомих вчених, письменників, психологів та філософів. Після чого мали озвучити написану цитату для подальшої дискусії та обговорення власної точки зору стосовно даного вислову.
ПЕРЕГЛЯНУТИ ФОТО |