Головна » Статті » Виховання та оздоровлення » МО класних керівників

МО класних керівиків: структура, діяльність

Основним завданням виховної роботи педагогів є підвищення рівня вихованості, загальної культури спілкування і поведінки учнів, вміння реалізувати свої здібності, представити таланти, враховуючи сучасні зміни, перетворення, вимоги як в суспільстві, так і у характерах й відносинах дітей.

В 2018-2019 н.р. до складу методичного об'єднання класоводів і класних керівників входить 22 вчителів, зокрема: 

Тому, в 2018-2019 навчальному році проблемне питання МО класоводів і класних керівників – «Створення сприятливо-стимулюючих умов для розвитку життєвих компетенцій школярів». 

Методи та форми виховної роботи класні керівники школи щороку удосконалюють та видозмінюють, акцентуючи свою увагу на широке впровадження інноваційних технологій. Адже, зацікавити, здивувати і розкрити можливості сучасної дитини не так легко. Тому, вчителі – наставники спрямовують свою діяльність перш за все на широкий спектр різноманітної методичної літератури, призначеної на допомогу класному керівнику і, звичайно, за основу беруть програму основних орієнтирів виховання.

Виховний процес – безперервний, різнобічний, але надзвичайно цікавий, тому вдалий і правильний підхід до врахування вікових особливостей учнів, їх інтересів, системність в роботі – є запорукою успіху як класних керівників, так і виховання дітей в цілому. Важливим фактором для розв’язання завдань класні керівники вважають індивідуальну роботу з кожним учнем, тому виховання особистості , яке грутнується на індивідуальному підході планують відповідно до принципів гармонійності, єдності навчання і виховання, цілісності виховних впливів. Класні керівники найкраще знають свої учнівські колективи і змінюють свою роль залежно від потреб дітей. Адже, вони – організатори, консультанти, радники. Починаючи з Дня знань, тематичних годин спілкування, тренінгових занять, різноманітних конкурсів, змагань, екскурсій та походів, вікторин, круглих столів, конференцій та незабуваючи традиційні й державні свята, відпочинок і оздоровлення виховний процес продовжується… І з нетерпінням наставник знову чекає свого вихованця. А учні, переступаючи з року в рік через поріг школи набувають нових знань, вмінь, навичок, формуючи власний світогляд та життєву позицію, свої громадянські права і обов’язки, вміння творити власну долю, і просто зростати чуйними та щирими дітьми. А батьки радіють, не помічаючи, що свято Першого дзвоника ось - ось перетвориться на відлуння шкільного прощального вальсу…  

Алгоритм діяльності МО класних керівників     

 

 

Циклограма діяльності
класного керівника протягом навчального року

Профілактична діяльність

  • Проведення виховних годин профілактичної спрямованості відповідно до плану виховної роботи.
  • Участь у загальношкільних заходах, зокрема в акціях, що пропагують здоровий спосіб життя (відповідно до плану виховної роботи школи)
  • Участь у загальношкільних виховних заходах

Відповідно до плану роботи загальноосвітнього закладу, плану виховної роботи класного керівника та календаря свят

Екскурсійна діяльність

Один раз на місяць – проведення екскурсії та відвідання театру відповідно до плану роботи загальноосвітнього навчального закладу та плану роботи класного керівника; під час канікул можлива екскурсія за межі селища, міста

Розвиток пізнавальної активності учнів

І семестр

  • Проведення тематичних виховних годин, уроків Мужності, організація участі учнів в інтелектуальних конкурсах
  • Проведення тематичних виховних годин, зокрема за участі запрошених спеціалістів; участь у «предметних» тижнях
  • Участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, турнірах, конкурсах з навчальних предметів

ІІ семестр

  • Проведення тематичних виховних годин, вікторин; участь у «предметних» тижнях
  • Проведення тематичних виховних годин; представлення учнями їх творчих, пошукових та науково-дослідницьких робіт
  • Участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах, турнірах, конкурсах з навчальних предметів

Патріотичне виховання

І семестр

  • Організація участі учнів у проведенні Днів пам’яті, відвідування музеїв; проведення тематичних виховних годин
  • Проведення уроків мужності; відвідування музеїв; допомога учням у підготовці пошукових та дослідницьких робіт про Велику Вітчизняну війну; організація участі у доброчинних акціях, трудових десантах щодо приведення в належний стан меморіалів та пам’ятників

ІІ семестр

  • Проведення уроків мужності; зустрічі з ветеранами, підготовка концерту для ветеранів; проведення акції «Ветеран живе поруч»
  • Проведення уроків мужності; організація участі у Вахті пам’яті, впорядкування Обеліску слави

Розвиток творчої активності учнів

Залучення учнів до роботи у гуртках і секціях; участь учнів у концертах і творчих конкурсах у загальноосвітньому закладі та за його межами

Розвиток самоврядування у класі

І семестр

  • Організація роботи учнівського самоврядування у класі; визначення обов’язків та повноважень учнів, які займаються самоврядуванням у класі
  • Спільно з учнівським самоврядуванням організація роботи щодо перевірки щоденників учнів, контролю відвідування навчальних занять, наявності в учнів шкільної форми, чергування у класі та школі тощо; організація та проведення новорічного свята

ІІ семестр

  • Обговорення пропозицій щодо поліпшення життя класу та активної участі у роботі самоврядування загальноосвітнього навчального закладу; участь в організації та проведення Дня самоврядування
  • Реалізація пропозицій щодо поліпшення життя учнівського колективу, звіт учнівського самоврядування класу за підсумками року; вибори учнівського самоврядування на наступний навчальний рік

Реалізація технології збереження здоров’я у навчанні та вихованні

Забезпечення участі класу у шкільних (районних) туристичних і спортивних змаганнях; спільно з медичним працівником та батьками проведення диспансеризації учнів; участь в екологічних акціях, озеленення класу (школи); взаємодія з відповідними службами загальноосвітнього навчального закладу та участь у загальношкільних заходах відповідно до плану роботи навчального закладу

Психолого-педагогічний супровід учнів

Відповідно до плану роботи практичного психолога загальноосвітнього навчального закладу: психологічне обстеження учнів соціально-психологічною службою; проведення психолого-педагогічного консиліуму; надання індивідуальних консультацій практичним психологом та соціальним педагогом

Робота з учителями-предметниками

Консультації за підсумками навчальної діяльності; залучення учнів до проектної, пошукової, науково-дослідницької роботи та участі в учнівських олімпіадах, турнірах, конкурсах з навчальних предметів; виконання рекомендацій учителів-предметників щодо проведення виховних заходів (відвідування музеїв, театрів, тематика виховних годин під час проведення « предметних» тижнів тощо )

Взаємодія з батьками

Організація та проведення батьківських зборів; вибори батьківського комітету (за потреби); залучення батьків до участі у виховних заходах; надання практичним психологом і вчителями-предметниками консультацій батькам

Категорія: МО класних керівників | Додав: zpzp (07.04.2012)
Переглядів: 3191 | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]