Головна » Статті » Наші розробки » Предмети природничо-математичного циклу

Урок з геометрії на тему: "Площі бічної та повної поверхні піраміди"
Мета уроку:
  • узагальнити вивчений матеріал про піраміду;
  • удосконалити вміння учнів розв’язувати задачі на обчислення площ бічної та повної поверхні піраміди;
  • виховувати інтерес до геометрії та історії математики.
Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь
Епіграф:
«Знання можуть бути купою каміння,
що задавила особистість.
І знання можуть бути вершиною піраміди,
на якій стоїть особистість»
М. Розов
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Самооцінка домашнього завдання за готовим розв’язанням на дошці №874 (а);
Презентація найкращих пірамід, які виготовляли учні на протязі тижня
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
    Піраміда – найзагадковіша геометрична фігура, у ній закодовано інформацію про Всесвіт, Сонячну систему, людину і її духовні можливості.
Енергія пірамід «уміє» дуже багато: омолоджує, впливає на фізичне тіло та дух, усуває вплив негативних випромінювань від комп’ютерів, телевізорів, знімає негативні енергії біополя людини.
  В трактаті «Аналіз краси» видатного художника Вільяма Хогарта, як символ краси зображено піраміду, всередині якої розміщується просторова лінія.
   Але нас піраміда, в першу чергу цікавить тому, що задачі за темою «Піраміда» є на ДПА та ЗНО. Розглянемо деякі з них сьогодні на уроці.
ІV. Актуалізація опорних знань

Цей етап уроку проводиться за інтерактивною вправою «Знайди помилку».
Знайдіть помилки у формулюваннях тверджень:
•    Пірамідою називається багатогранник, одна грань якого – довільний многокутник, а інші грані – трикутники.
•    Піраміда називається правильною, якщо її основа – правильний многокутник.
•    Площа бічної поверхні піраміди дорівнює добутку півпериметра основи на апофему піраміди.
•    Площа поверхні піраміди дорівнює сумі площ її бічної поверхні та площі основи: Sп = Sб + 2Sо.
•    Якщо всі бічні ребра піраміди нахилені до площини основи під рівними кутами, то основа її висоти – центр круга описаного навколо основи піраміди.
V. Формування вмінь

Розв’язування задач, які ввійшли до переліку завдань із ЗНО.
•    Висота правильної чотирикутної піраміди дорівнює 4 см, а її апофема – 5 см. Визначте косинус кута між площиною бічної грані піраміди і площиною основи (ЗНО 2012).
•    Основою піраміди є ромб, гострий кут якого 30°. Усі бічні грані піраміди нахилені до площини основи під кутом 60°. Знайдіть площу бічної поверхні піраміди       (у см²), якщо радіус кола, вписаного в її основу дорівнює 3 см (ЗНО 2010).
•    Висота правильної чотирикутної піраміди дорівнює 3 см, а бічне ребро 5 см. Визначте косинус кута між бічним ребром і площиною основи (ЗНО 2012).
VІ. Застосування набутих знань у практичній діяльності
  1. Учнівська презентація «Піраміди Стародавнього світу»;
  2. Розв’язування задачі № 796;
  3. Учнівська презентація «Піраміди сучасності»;
  4. Розв’язування задачі прикладного змісту.
Задача: Дах альтанки має форму піраміди, всі бічні грані якої утворюють з основою кут 30°. Чому дорівнює площа даху, якщо площа будівлі 25 м²?
VІІ. Домашнє завдання.

1.    Повторити § 22;
2.    Розв’язати задачі № 8, № 9, с. 174.

VІІІ. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку

Рефлексія – оцінювання власної діяльності.
На уроці я:
Дізнався… Вивчив… Зрозумів… Навчився…
Найбільші труднощі я відчув…
На наступному уроці я хочу…


 

Дивитися, Завантажити:конспект та презентація уроку

 

Категорія: Предмети природничо-математичного циклу | Додав: zpzp (27.12.2012)
Переглядів: 5066 | Рейтинг: 3.6/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]