Головна » Статті » Наші розробки » Предмети природничо-математичного циклу

Урок з географії
Мета:
  • ознайомити учнів з поняттям «Світовий океан» та його частинами;
  • сформувати систему знань про Світовий океан, розповісти про сушу в океані;
  • вчити учнів працювати з картами, атласом, картографічними ресурсами інтернету;
  • виховувати пізнавальний інтерес до географії, любов до навколишнього середовища;
  • розвивати логічне мислення учнів засобами картографії, а також активізувати цікавість до предмету географії.
Тип уроку: формування нових знань.
Обладнання: фізична карта світу, підручники, атлас, глобус, мультимедійне обладнання, контурна карта, ІКТ
Хід уроку
I. Організаційний момент

Прийом «Сьогоднішній настрій»
Учні характеризують свій настрій за допомогою сигнальних карток:
Червоний - відмінний
Синій - задовільний
Безмежне і багатолике життя.
Воно всюди на нашій планеті.
Та життя є тільки там,  де є вода.
Немає живого створіння, якщо немає води…
                                                                                І.В. Петрянов
Учитель демонструє глобус, карту.
Питання. Якого кольору на цих зображеннях більше? Чому?  (Блакитного. Більшу частину поверхні Землі займає вода)

II. Актуалізація опорних знань учнів

Учитель: сьогодні на уроці ми продовжуємо цікаву подорож до водного царства.

Пригадаймо:
  • як називається географічна оболонка, яку почали вивчати минулого уроку;
  • які оболонки Землі нами вже вивчені;
  • мінерал,  якого на Землі найбільше.
Прийом «Карусель»
- Що таке гідросфера?
- Назвіть складові гідросфери.
- Що особливого ви знаєте про воду?
- Назвіть способи зображення океанів, морів на географічній карті.
III.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
Учитель: На попередньому уроці ми з вами ознайомились із загальним поняттям «Гідросфера».  А сьогодні заглянемо до таємниць Світового океану. Світовий океан - одна з найбільших загадок нашої планети. Землю правильніше було б назвати планетою Океан, тому що саме він займає переважну частину земної поверхні.
Світовий океан - унікальний витвір природи, колиска життя на Землі, джерело різноманітних ресурсів.
IV. Вивчення нового матеріалу

Світовий океан - безперервна водна оболонка Землі , яка оточена материками та островами.
Світовий океан - це разом взяті всі океани. Ознайомимося з кожним із них.
«Випереджальне завдання учнів»
1-й учень. Я – Тихий океан.
2-й учень. Я – Атлантичний океан.
3-й учень. Я- Індійський океан.
4-й учень. А я - Північно-льодовитий.
Учитель.Розкажіть нам про себе, океани.
1-й учень. Я Тихий океан, найбільший і найглибший у світі. Магеллан назвав мене Тихим, а деякі дослідники-Великим. Мої води омивають Євразію, Північну та Південну Америку, Антарктиду та Австралію.
   Тихий океан за розмірами й особливостями природи – унікальний природний об’єкт нашої планети. Океан розташований у всіх півкулях Землі, між материками Євразією і Австралією на заході, Північною і Південною Америкою на сході й Антарктидою на півдні.
Тихий океан
   Океани покривають більшу частину поверхні Землі. На одну людину в середньому припадає більше 311 млн. тон води. Моря й океани займають понад 70% поверхні нашої планети, вони впливають на стан атмосфери, є джерелами їжі й корисних копалин. Вони – найпродуктивніші екологічні системи Землі, і забезпечують 80% загальносвітового лову риби.
   Тихий океан займає понад 1/3 поверхні планети і майже половину Світового океану. Він має овальні контури, витягнутий з північного заходу на південний схід й найширший між тропіками.  В океані велика кількість архіпелагів і окремих островів,  які входять до складу Океанії.
 Тихий океан найглибший.  Тихоокеанське  підняття.
 Атланти́чний океа́н— другий за величиною, після Тихого океану, океан на Землі. Назва походить від імені міфічної країни Атлантиди.  
Східною межею Атлантичного океану є береги Євразії та Африки, західною — Північної та Південної Америки, південною — Антарктиди. Також на сході межує з Індійським океаном, на заході — з Тихим, на півночі — з Північним Льодовитим. В цих межах площа океану — 91,7 млн. км2, середня глибина — 3 926 м, об'єм — 337 541 тис. км3. Тут зосереджені моря Атлантичного океану (Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Карибське) та затоки (Біскайська, Ґвінейська, Мексиканська) ..
   Індійський океан посідає третє місце за розмірами. Він більшою своєю частиною лежить у Південній півкулі. На півночі він омиває береги Євразії, на заході – Африки, на півдні – Антарктиди, а на сході Австралії. Берегова лінія Індійського океану розчленована слабо. Океан має незначну кількість морів та островів. На півночі глибоко врізається в суходіл Бенгальська і Перська затоки та Аравійське море.
     Північно-льодовитий океан — найменший океан на Землі, розташований навколо Північного полюса,  між Північною Америкою і Євразією. Найбільш значні порти — Нарвік (Норвегія) і Мурманськ (Росія).
   Північний Льодовитий океан — басейн Світового океану, розташований між Євразією і Північною Америкою. Містить такі моря: Баффіна, Гренландське, Норвезьке, Баренцове, Карське, Лаптєвих, Східно-Сибірське, Чукотське та Гудзонову затоку. Його площа 16,4 млн. км2, у тому числі 8-11 млн. км2 під покривом криги товщиною 2-5 м.
 Середня глибина океану 1220 м, найбільша — 5527 м.   
Моря, затоки, протоки
Зараз ми об’єднаємося у групи, кожна група отримає завдання:  показати на карті ті об’єкти океану, назви яких знаходяться у ваших конвертах.
Група1. Моря: Середземне, Саргасове, Карібське, Берінгове, Червоне, Чорне, Азовське, Аравійське.
Група2. Протоки:  Магелланова,  Дрейка, Гібралтарська, Берінгова, Керчинська.
Група3. Затоки:  Гвінейська, Біскайська,  Мексиканська,  Бенгальська, Гудзонова, Перська.
  Море – це частина океану більш-менш відокремлена від нього групами островів, ділянками суходолу чи підвищеннями океанічного дна.
   Затока - це частина моря, океану, що глибоко вдається в суходіл.
   Протока-це вузька смуга води, що сполучає два суміжні водні басейни і розділяє дві ділянки суходолу.
  Нанести географічні назви морів, проток, заток на контурну карту.
Суходіл в океані: острови та півострови.
Показати найбільші острови та півострови на земній кулі.
Знайти спільні і відмінні риси між ними і нанести їх на контурну карту.

Острови
Вулканічні             Материкові                 Коралові
V. Закріплення знань

Прийом «Кишеньки»
Розмістити дані об’єкти «по кишеньках» відповідно до океану,  в якому вони знаходяться. Показати їх на карті.
Практична робота №10. Позначення на контурну карту географічні назви океанів, морів, проток,  заток.

VI.Підбиття підсумків уроку.

На цьому уроці ми з вами працювали над темою «Світовий океан та його частини».
Прийом «Теперішній настрій»
Учитель. А тепер перевіримо,  як змінився ваш настрій під час нашого уроку (діти сигналять кольоровими картками).

VII. Домашнє завдання. Опрацювати параграф і закінчити практичну № 10.

 


Дивитися, Завантажити:
конспект та презентація уроку

 

Категорія: Предмети природничо-математичного циклу | Додав: zpzp (22.12.2012)
Переглядів: 1338 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]