Головна » Статті » Наші розробки » Предмети природничо-математичного циклу

Урок з біології у 9 класі на тему: «Зорова сенсорна система. Будова ока»

Мета:

 

  • сформулювати знання про зорову сенсорну систему;
  • встановити взаємозв’язок між будовою та функціями органа зору;
  • сприяти формуванню в учнів світогляду;
  • показати зв’язок навчального матеріалу з життям.

 

Терміни та поняття: очне яблуко, білкова оболонка (склера), зіниця, кришталик, склисте тіло, сітківка, передня та задня камери ока, брови, повіки, вії, слізні залози, кон’юнктива, рогівка, судинна оболонка, райдужка.

Тип уроку: засвоєння нових знань.
Інформаційне забезпечення: таблиця «Орган зору», муляж ока, презентація.

 

ХІД УРОКУ

 

Епіграф: Нічого не може бути страшнішим,
ніж лишитися зору. Це - велика образа,
вона забирає у людини дев’ять десятих світу.
М. Горький
І. Актуалізація опорних знань.

Біологічний диктант
1. Нервова клітина називається –  ……….
2. Довгий відросток нейрона – це ……….
3. Короткий відросток нейрона – це ……….
4. Скупчення тіл нейронів – це ……….
5. Скупчення відростків нейронів – це ………
6. Спинний мозок складається з ……. відділів.
7. Спинномозкових нервів є……….
8. Черепно-мозкових нервів є……...
9. Відповідь на подразнення – це ……….
10. Головний мозок складається з…….. частин.
11. Поверхня півкуль зібрана в……. і ………
12. Людина має ……сенсорних систем.

 

Запропонуйте школярам відгадати які-небудь предмети із заплющеними очима. Потім обговоріть цей маленький експеримент.

Запитання до учнів.
1) Чому ви так довго визначали предмет?
2) Які органи чуттів ви при цьому використовували?
3) Чому без використання зору інформація про навколишнє середовище відразу зменшується?
4) Чому, визначаючи предмет із заплющеними очима, ви мусили взяти його в руки?

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

Якщо можна сперечатися про те, скільки у людини чуттів, то точно відомо, яке з них найголовніше. Зір! «З усіх органів чуття людини око -найвищий дар і чудовий витвір природи. Поети оспівували його, філософи прославляли, а фізики намагалися наслідувати йому, як неперевершеному зразку - оптичних приладів», - говорив німецький вчений Г Гельмгольц. Це дійсно так, бо 90 відсотків інформації дає нам «сонячний орган» - око.  Саме по собі око - шедевр приладобудування. Навіть неозброєним оком людина побачить вночі свічку на відстані 30 кілометр. Уявіть собі терези, які були б однаково зручні для зважування вантажних машин і лікарських порошків, і ви одержите далеко не повне уявлення про розмах можливостей ока. Але такий досконалий інструмент, звичайно, має свою довгу історію...
ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

1. Значення зору (розповідь, бесіда).
 90% інформації
 орієнтація
 пізнання
 ЗІР навчання
 емоції
 мистецтво
2. Будова ока (розповідь, бесіда, робота з підручником,муляж, презентація).
 Використовуючи таблицю «Будова ока» ознайомтеся з: топографією ока та особливостями білкової оболонки ока; особливостями судинної оболонки ока (райдужки та ціліарного тіла); особливостями власне судинної оболонки ока та сітківки. Заповніть схематичний малюнок та заповніть таблицю у робочих зошитах.

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань

1. Інша назва білкової оболонки.
2. Отвір у центрі райдужної оболонки.
3. Внутрішня світосприймальна оболонка ока.
5. Оболонка, що містить пігмент,який зумовлює її забарвлення.
6. Передня прозора частина білкової оболонки.
7. Двоопукла еластична лінза ока.
8. Зовнішня найміцніша оболонка ока.
9. Оболонка, що нагадує сітку з кровоносних судин.

 

 

V. Підсумки уроку.

 

Учитель. Зір забезпечує сприйняття різноманітних предметів, їх колір, форму, величину відстані до них, взаємне розташування у просторі, рухи живих і неживих тіл. За допомогою зору сприймаються та розрізняються графічні сигнали (букви, цифри, малюнки тощо). Практично всі види діяльності здійснюються за участю зору.
VІ. Домашнє завдання.

1. Вивчити & 67, робота з тестами вкінці параграфа.


 

Дивитися, Завантажити:конспект та презентація уроку

 

Категорія: Предмети природничо-математичного циклу | Додав: zpzp (13.04.2013)
Переглядів: 6854 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]