Головна » Статті » Наші розробки » Предмети природничо-математичного циклу

Урок математики у 6-му класі

Тема: Пропорція навколо нас.

 

Мета:

 

  • систематизувати та узагальнити знання і вміння учнів розв'язувати вправи на пропорції та відсоткові розрахунки;
  • показати прикладне і практичне значення теми;
  • встановити міжпредметні зв'язки  математики і обр. мистецтва, географії, біології, хімії, фізики, креслення та ін;
  • розвивати абстрактно-логічне мислення, увагу;
  • виховувати почуття прекрасного, почуття патріотизму та зацікавленість до вивчення математики.
Тип уроку:узагальнення і систематизація знань.
Обладнання: комп'ютер, екран, проектор.
Цифрові ресурси: презентація уроку.
Хід уроку

1.Організаційний етап.

 

Слайд 1,2.Повідомлення теми, мети уроку.
Налаштування на роботу .
Слайд 3.
Не досить оволодіти премудрістю,
потрібно також уміти користуватися нею.
Ціцерон

 

1. Перевірка домашньої роботи.

3. Актуалізація опорних знань.

 

Слайд 4.
  • Що називається пропорцією?
  • Як називаються числа, з яких складається пропорція?
  • Сформулювати основну властивість пропорції.
  • Які величини називаються прямопропорційними ?

 

Слайд 5. Рахуємо швидко
Слайд 6. Більше, менше чи дорівнює? (Приклади на порівняння звичайних і десяткових дробів)

4. Розв'язування вправ.

 

Слайд 7. Малюнок без врахування співрозмірності між об'єктами.
Вам подобається ця картинка? А що в ній дивного? Чому вам це здається незвичайним?
Саме слово «пропорція» (від латинського proportio) означає «співрозмірність», тобто певне співвідношення частин між собою. Отже, на малюнку не враховано пропорційність розмірів комара та футболіста і уже картина втрачає реальність, красу.
Вчення про пропорції особливо успішно розвивалось в IV ст. до н.е. в Древній Греції, яка славилася витворами мистецтва, архітектури, розвитком ремесла. З пропорціями зв'язувалось поняття про красу, порядок і гармонію, співзвучність акордів у музиці. Пропорційність в природі, мистецтві, архітектурі означає дотримання певних відповідностей між розмірами окремих частин рослини, скульптури, будівлі і є беззаперечною умовою правильного і красивого зображення предмету.

 

Слайд 8. «Божественна пропорція»
Слайд 9. Кажучи про «золотий перетин» у мистецтві не можна не зупинитися на творчості Леонардо да Вінчі.
Коротка біографія Леонардо да Вінчі, яку підготували учні.
Слайд 11. «Золотий перетин» в архітектурі.
Слайд 10.Людське тіло - приклад « божественної пропорції».
Слайд 12. Пропорція в природі.
Слайд 13. Пропорція і географія.

Практичне завдання. Визначити відстань від Аграрного технікуму до ДЮСШ в м. Мукачево, якщо масштаб карти 1 : 20 000.

 

Слайд 14. Карта м.Мукачево.
Слайд 15. Карта Закарпатської обл.(Резервне завдання).

Задача.

 

 

Визначити масштаб карти, якщо відомо відстань між населеними пунктами :
Мукачево-Хуст-66км.
Мукачево-Рахів-172 км.
Мукачево-Воловець-60 км.
Мукачево- Берегово-29 км.

 

Слайд 16. Збільшувальні прилади.
Слайд 17. Пропорція і хімія.

Задача.

 

Знайти відсоток вмісту цукру в розчині , якщо в 400 г розчину міститься 18г цукру.
Слайди 18,19. Пропорція в бізнесі та банківській діяльності.
Задача .
Банк дав підприємцеві кредит на певну суму грошей зі ставкою 7% річних.Підприємець повернув банкові 32 100 грн через 12 місяців.  Яку суму кредиту брав підприємець?

 

Слайд 20. Пропорція на кухні.

Задача.

 

При виготовленні п'юре з вишень відходи становлять 18%. Скільки потрібно взяти вишень, щоб отримати  4,1 кг пюре?

 

Слайд 21. Пропорція і казка.
В пещері великої гори жили 40 розбійників, де і ховали награбоване добро у багатих купців.В один із днів вони поклали в казну кожний по 1 мішку золотих монет в кількості по 50 штук в кожному. На другий день вони повернулися із награбованим і все поділили порівну. Кожен дістав по 75 монет. Скільки мішків принесли розбійники другого дня?
Слайд 22. Ерудити.
Розгадуємо ребуси.
Слайд 23. Підсумки уроку.
Сьогодні на уроці
я дізнався…
мені вдалося…
найцікавішим було…
найважче мені здалося…та все ж таки…
Слайд 24. Домашня робота
Повторити §20-26. Розв'язати № 765, 758.

 

Дивитися, Завантажити:конспект та презентація до уроку

 


 
 
Категорія: Предмети природничо-математичного циклу | Додав: Bilanych (19.12.2012)
Переглядів: 871 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]