Головна » Статті » Наші розробки » Предмети природничо-математичного циклу

Урок з біології у 7 класі на тему: ПЛІД. ПОШИРЕННЯ ПЛОДІВ і НАСІННЯ.
Мета:
Освітня. Розширити знання учнів про запліднення, утворення плодів та насіння; ознайомити з різноманітністю плодів у природі; дати поняття "сухі” та "соковиті” плоди; розкрити процес поширення плодів і насіння у природі та значення плодів у житті людини.
Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати біологічні процеси у природі; уміння спостерігати та робити відповідні висновки та узагальнення.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до довкілля, до природи рідного краю; виховувати науковий світогляд, що насінина – це майбутня рослина.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Комбінований.
Основні поняття та терміни: сухі плоди, соковиті плоди, оплодень, екзокарп, мезокарп, ендокард.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань учнів.
Дати відповіді на диференційовані запитання.
Відповіді на 1 - 6 балів:
- Назвати основні частини насіння?
- Де відкладаються поживні речовини в насінні?
- Які основні умови проростання насіння?
- Що таке спокій насіння? Яке його значення?
Відповіді на 7 - 9 балів:
- Чи правильне твердження: "Кожна насінина завжди містить ендосперм”?
- Пояснити результати дослідів.
Відповіді на 10 – 12 балів:
- Які функції сім’ядолей?
- Чи залежить проростання насіння від вмісту поживних речовин?
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Повідомити тему, мету та завдання уроку.
Поставити проблемне запитання:
- довести, що плід – це орган, який дає початок наступним поколінням?
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Плід – репродуктивний орган, у якому знаходиться насіння. Плід – це видозмінена в результаті запліднення квітка. Плід складається з насіння та оплодня.
Оплодень – це стінка плоду. Він захищає насіння від висихання, холоду, механічних пошкоджень і сприяє поширенню насіння. В оплодні розрізняють три шари: зовнішній (екзокарпій), середній (мезокарпій), внутрішній (ендокарпій).
Плід утворюється із зав’язі маточки, але в його утворенні можуть брати участь й інші частини квітки. Квітконіжка перетворюється на плодоніжку.
Плоди можуть бути однонасінні та багатонасінні. При утворенні плодів стінки зав’язі видозмінюються у двох напрямках: в одних рослин оплодень стає сухим, а в інших – соковитим.
У результаті цього плоди поділяються на сухі і соковиті.
До сухих належать:
- зернівка;
- сім’янка;
- горіх;
- біб;
- стручок;
- листянка;
- коробочка.
Сухі плоди можуть бути розкривні і нерозкривні.
До соковитих плодів належать:
- кістянка;
- ягода;
- яблуко;
- гарбузина;
- суничина;
- помаранча;
- багатокістянка.
Розповідь про поширення плодів і насіння у природі: за допомогою вітру, води, тварин, людини, самопоширення.
ІV. Осмислення об'єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.
Виконання лабораторної роботи № 10 "Будова і різноманітність плодів”.
Заповнити таблицю та зробити відповідні висновки.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Визначити значення плодів та насіння у природі та житті людини та записати головне у зошит.
VІ. Підведення підсумків уроку.
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Дивитися, Завантажити:
конспект та презентація уроку
Категорія: Предмети природничо-математичного циклу | Додав: Bilanych (05.01.2013)
Переглядів: 4294 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]